سربازی که نامش آزاد نشد

    گرامی باد یاد و خاطره رهبر نهضت ملی ایران دکتر محمد مصدق

 بر خاک عاشقان وطن گر کند عبور،عارف 

آن کس که کند یاد زنده باد

   خدا می داند پاک ماندن در این کشور چقدر سخت است.لازمه اش این است که انسان خیلی از محدودیت ها را قبول  کند و با دقت و احتیاط زندگی کند ...و تا هزارها مثل من در راه آزادی فدا نشوند وطن عزیز ما روی آزادی و استقلالرا نخواهد دید.

  آری تنها گناه من و گناه بزرگ و بسیار بزرگ من این است که صنعت نفت ایران را ملی کرده ام و بساط استعمار و   اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم ترین امپراطوری های جهان را از این مملکت برچیده ام... حیات من و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سرافرازی میلیونها ایرانی و نسل های متوالی این ملت کوچکترین ارزشی ندارد ...

        دکتر محمد مصدق
 
  بزرگداشت

 

  سخن بی پرده باید گفت

      وقت راز پوشی نیست

  اگر دشمن ز بیم نام تو بر خویش می لرزید

 و می کوشید تا گرد فراموشی

 بپاشد روی نام تو ،

 دلم میگیرد ازین هم نبردان

                      وز همرهان

  که از خاطر تو را بردند ،

  ندانم من

      ز روی سهو

        یا از عمد

  ترا وراد مردی ترا بردند از خاطر

  تو را شیر بزرگ شرق

  تو را ای مظهر آزادگی،حتی

  به نامی یاد ننمودند

  و قلب عاشقانت را

  به یادی شاد ننمودند

****

ابر مرد وطن گر عاقبت در بند زندان مرد

چرا با سوره الحمد

روانش را به جنت شاد ننمودند

و نامش را

پس از آزادی مردم

چرا آزاد ننمودند !!!!؟

     حمید مصدق

 فراموش نکینیم که ابتدای پیروزی انقلاب نام بزرگ ترین خیابان تهران و .. را مصدق گذاشتند اما امروز حتی پسکوچه ای هم در این کشور به نام این سرباز استقلال وطن نیست.. این دریغ هست.

بزرگش نخوانند اهل خرد

کسی کو نام نیکان به زشتی برد

برای مشاهده چند تصویر مصدق اینجا کلیک فرمایید

مصدق مصدق مصدق

نظرات 6 + ارسال نظر
تنها پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 04:52 ب.ظ http://www.ebad.blogsky.com

عشق آن نیست که دو نفر به هم نگاه کنن عشق آن است که دو نفر به یک نقطه نگاه کنند
جالا اگه گفتی من به کجا نگاه می کنم؟
بیا پیشم

عارف امیری پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:43 ب.ظ http://www.desperad0.blogfa.com

با سلام خدمت شما میخواستم اگر که ممکن است مرا در بازگردانی وبلاگ قدیمی ام blogsky راهنمایی کنید
متشکرم عارف

سلام
چشم عارف جان حتما ...مثل همیشه در خدمتیم.

حسن جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:21 ق.ظ http://www.elaheyezigoratm.blogfa.com

سلام
ممنون به وبلاگم سر زدی
وبت خیلی زیباست
مطلب جالبی نوشته بودی
من آپم
منتظزتم
موفق باشی
یا علی

حسن جان سلام
بابا ایول از تو اون وبلاگ قشنگت.اون مطلب زندگی رو خوندم .لذت میبرم از این بچه هموطن ها با این همه ذوق و همت و صداقت

یاسر جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:02 ب.ظ http://rafsanjan.persianblog.com

سلام عبدالرضا چطوری؟...از این که برام کامنت گذاشتی
ممنونم.راستش هنوز وقت نکردم وبلاگتو کامل بخونم اما
در مورد آخرین مطلبت منم با شما هم عقیده ام هر چند که
که معتقدم نیاز به خیابانی نیست تا نام بزرگی چون مصدق
ماندگار شود... آنها چه بخواهند و چه نخواهند نام مصدق و
خدمات او در تاریخ این سرزمین ثبت شده است...
موفق باشی.

مازیار شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:38 ق.ظ http://f2.blogsky.com

سلام ...
ممنون که به آینده آمدین .
خیلی زیبا نوشتی بخصوص انتخاب شعری از مصدق .
موفق باشی .
منتظر دیدار بعدی شما در آینده هستیم.
با تشکر ٬ گروه : به آینده خوش آمدید

ساناز یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:59 ب.ظ

مطالب جالب هست اما یک نکته بد نیست یاداوری شود اینکه در پیروزی نهضت ملی شدن نفت ۴ عامل نقش اساسی داشتند.دکتر مصدق اقای کاشانی حمایت مردم و ترور نخست وزیر بدست فدائیان اسلام اما اینکه نامی از مصدق نیست بدلیل این است که وی از مردم جدا شد و با نادیده گرفتن نقش مردم واقای کاشانی عقبه مستحکم حمایت کنندگان خودراازدست داد و باعث شد استعمار انگلیس بدین وسیله با کودتای ۲۸ مرداد سالها دیکتاتوری پهلوی را برمردم ایران تحمیل کنند که خودکامگی اقای مصدق یکی ازاصلی ترین دلایل این اتفاق هست وبه نظر من ۱ قدم به جلو برداشت اما چندقدم به عقب ولایق نام خیابان هم نیست.

سلام
خیلی ممنون که نظر دادبد کاش آدرس ایمیل هم میدادید . البته آدرس ای پی شما مال رفسنجان است به هر حال پاسخ شما در مصدق مصدق است داده ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد