چرا نوروز.... ؟

نوروز از زبان معلم شهید دکتر علی شریعتی :

و جشن نوروز یکی از استوار ترین و زیباترین سنت هاست. در آن هنگام که مراسم نوروز را به پا می داریم، گویی خود را در همه نوروزهایی که در ساله در این سرزمین بر پا می کرده اند، حاضر می یابیم و در این حال صحنه های تاریک و روشن و صفحات سیاه و سفید تاریخ ملت کهن ما در برابر دیدگان مان ورق می خورد، رژه می رود. ایمان به اینکه نوروز را ملت ما هر ساله در این سرزمین بر پا می داشته است، این اندیشه های پر هیجان را در مغز مان بیدار می کند که: آری هر ساله حتى همان سالی که اسکندر چهره این خاک را به خون ملت ما رنگین کرده بود، در کنار شعله های مهیبی که از تخت جمشید زبانه می کشید همانجا همان وقت، مردم مصیبت زده ما نوروز را جدی تر …

در آرامش غمگین شهرهای مجروح و در کنار آتشکده های سرد و خاموش نوروز را گرم و پر شور جشن می گرفتند.

نوروز در این سال ها و در همه سال های همانند ش شادی یی این چنین بوده است عیاشی و " بی خودی " نبوده است. اعلام ماندن و ادامه داشتن و بودن این ملت بوده و نشانه پیوند با گذشته ای که زمان و حوادث ویران کننده زمان همواره در گسستن آن می کوشیده است.....

برای متن کامل کلیک کنید

 

برگی از گذشته ( نازنین )

…و من چه قدر دلم میخواهد
که روی چار چرخه ی یحیی میان هندوانه ها و خربزه ها بنشینم
و دور میدان محمدیه بچرخم
آخ ...
چه قدر دور میدان چرخیدن خوبست
چه قدر روی پشت بام خوابیدن خوبست
چه قدر باغ ملی رفتن خوبست
چه قدر مزه ی پپسی خوبست
چه قدر سینمای فردین خوبست
و من چه قدر از همه ی چیزهای خوب خوشم می آید
و من چه قدر دلم میخواهد
که گیس دختر سید جواد را بکشم
چرا من این همه کوچک هستم
که در خیابانها گم میشوم

        فروغ

         .. اسفند ماه هزار سیصد و شصت و..
با نصرت و مهدی و فرامرز راه افتادیم به طرف پرورشگاه ..
توی راه فرامرز گفت یه مورد هست که برا کار تو مناسبه یه دختر بچه که نه سال داره . باباش حبس ابد خورده مادرش هم  .. ز ندونه ... اسم دختر نازنینه ،کس دیگه ای رو ظاهرا نداره ، شدیدا کمبود محبت داره مدام حرف میزنه ...
مهدی گفت بالاخره رسیدیم ، آره.
 تابلو رو خوندم جمعیت هلال احمر .. مرکز پرورش کودک شهید دست غیب شیراز.
بقیه بچه ها تازه رسیده بودن ،بیات ، هنگامه، اشرف ، سامانی با خواهرش ،فریبا و..
بچه ها رفتن دفتر سراغ آقای کمالی من و فرامرز با اشرف و نصرت اومدیم تو آسایشگاه ، در رو که باز کردیم یه دختر بچه دوید طرف ما خودشه چسباند به من ..
_ آقا اسم من نازنینه .
_
آقا منومیبرین بیرون ؟بریم چهارراه سینما سعدی ؟منو با خودتون پارک میبرین؟
_خانم میشه به موهام شونه بزنین ؟ موهامو میبافین؟نیگا کنید من چقدر تنهام ! ناهار کنار ما می مونید ؟
شما منو پارک میبرید ؟من قول میدم اذیت نکنم ..خانم میشه دست خودتونو بذارین روسر من؟

....
آقا ؟ آقا ؟ شما دارید گریه می کنید ؟
چرا ؟ از دست من ناراحت شدید ؟ من کار بدی کردم ؟تو رو خدا خانم .. آخه چرا ؟..
سرم رو بلند کردم اشرف  به پهنای صورتش اشک میریخت ، فرامرز پشت به ما کرده بود ولی دیدم شونه هاش میلرزه ...
امشب بیست و یکم اسفند هزاروسیصد و هشتاد و چهار .
فرامرز آلمانه مهدی تهران ، نصرت بهزیستی ساری ، اشرف ..
از نازنین  .. خبری ندارم .

 

معرفی بعضی مطالب سر فصل های خبری

اگر دقت کرده باشید متوجه شده اید که به تازگی صفحه جدیدی در وبلاگ راه انداخته ام با سر فصل اخبارکه با رفتن به این صفحه سر تیتر جدید ترین خبرهای فن آوری اطلاعت را مشاهده می کنید . دراین مقاله به معرفی بعضی مطالب سر فصل های خبری که امروز دراین صفحه آمده است می پردازیم.البته دوستانی که به یاهو مسنجر خود نشانی ما را افزوده اند این لینک ها را دریافت کرده اند .چنانچه شما هم مایل به دریافت به روز شدن این وبلاگ میباشید به یاهو مسنجر خود نشاانی  farsiyad@yahoo.comرا اضافه کنید.

اینک چند مقاله مفید با لینک آنها امیدوارم انتخاب خوبی باشد.

 برای دیدن تازه ترین مقاله ها و جدیدترین خبرها به این صفحه بروید

 برگی از وب‌ - معرفی سایت های دیدنی، شماره ۵۶

 در این مقاله سایت های "اطلس جهان"، "نرم‌افزارهای مرا بازرسی کن"، "فرهنگ هنر اسکی ‌نویسی"، "مسائل بسیار پیچیده" و "زمان نگار" معرفی شده‌اند.

 آماده‌سازی اسناد با فرمت PDF

 برای تبدیل اسناد به فرمت PDF، به غیر از محصولات خود ادوبی، برنامه‌های سبک‌تر و ارزان‌تری هم عرضه شده، که یکی از آن‌ها محصولی از PDF 995 است که در این مقاله معرفی شده است.

 بزرگترین مجموعه نرم‌افزاری شعر و ادب پارسی منتشر شد

 
نرم افزار درج 3 حاوی گنجینه‌ی آثار بیش از 100 تن از مشاهیر شعر و ادب پارسی از سوی شرکت مهرارقام تولید و به بازار عرضه شد.

 کنترل فایل‌های امنیتی سیستم

 چگونه می‌توان‌‌فهمید که در طی اتصال به اینترنت، یک فایل ناشناخته برروی سیستم شما نشسته است؟

 نفوذ در یک چشم برهم زدن

 سارقان اطلاعات چگونه ممکن است بتوانند از دیواره آتش شما عبور کرده و صدها مگابایت اطلاعات را به سرقت ببرند بدون این که هیچ ردپایی از خود به جای بگذارند؟

 راهنمای مجموعه امنیتی Zone Alarm

 در این مقاله به صورت گام به گام با تنظیمات پیشرفته ‌ Zone Alarm آشنا شده و یک سیستم امنیتی یکپارچه را طراحی می‌کنیم.

 مراقب‌ هویت خود باشید 

 ترجمه: مریم اسماعیلی- پویا بهنام

ماهنامه شبکه - اسفند ۱۳۸۳ شماره 52

 سرقت هویت یکی از جرایمی است که به‌شدت در آمریکا در حال رشد می‌باشد و قربانیان زیادی طی سال‌های 2000 تا 2004 داشته است. بسیاری از قربانیان از طریق حساب اعتباری خود آسیب دیده‌اند. اما برای بسیاری دیگر مسأله خیلی بدتر بوده است.

  نفوذ در یک چشم برهم زدن

 سارقان اطلاعات چگونه ممکن است بتوانند از دیواره آتش شما عبور کرده و صدها مگابایت اطلاعات را به سرقت ببرند بدون این که هیچ ردپایی از خود به جای بگذارند؟

  

  آموزش ،اخبار، راهنما، Zone Alarm  ،" عبدالرضا فارسی"،

باز هم یاهو

بازم یاهو؟... اینکه گفته شده با داشتن یک اشتراک در یاهو تنها فقط صاحب یک ایمیل نیستید درسته .با داشتن یک اشتراک در یاهو می توانید امکانات رایگان متعدد یاهو استفاده کنید.قبلا در باره چمدان یاهو یا همان  کمی توضیح دادم .با این امکان رایگان یاهو شما می توانستید بسیاری از فایلهای خود را در هر محلی در اختیار داشته باشید .یکی دیگر از امکانات رایگان یاهو   geocities  میباشد که به شما امکان ایجاد یک صفحه خانگی میدهد. یعنی یاهو فضا و امکانات رایگانی با ابزار هایی در اختیار شما قرار می دهد تا وب سایت خود را ایجاد کنید .در حال حاضر یاهو به شما 15 مگابایت فضای رایگان یرای این منظور در اختیار اعضا خود قرار می دهد . نشانی شما هم عبارت است از همان نام شناسه شماست به اضافه پسوند geocities .com  مثلا www.farsiyad.geocities.com  که البته من هنوز این آدرس خودم را فعال نکرده ام ولی به عنوان نمونه همین لینک دکتر حسین فاطمی که در قسمت لینک دوستان گذاشته ام با استفاده از همین خدمات رایگان یاهو ایجاد شده است . که می توانید یک وب سایت کامل با آن ایجاد کنید. حتی اگر شما اطلاعات کافی برای ایجاد یک وی سایت پیچیده را ندارید قادر خواهید بود با طی چند مرحله یک صفحه خانگی با نام خود در اینترنت داشته باشید و بعد ها همین صفحه را ویرایش کنید و یا توسعه دهید. برای این کار در صفحه اصلی یاهو geocities  را کلیک کنید . کلمه شناسایی ورمز عبور شما همان کلمه و رمز عبور شما در یاهومیباشد که باید وارد کنید. اگر مبتدی هستید و توانایی ایجاد سایت پیچیده را ندارید به روی عبارت 
 Yahoo Wizard  را کلیک کنید ، از بین گزینه های موضوعات مختلف یکی را انتخاب کنید ، تا سه عبارت صفحه خود را شرح دهید ، یک عنوان برای صفحه خود انتخاب کنید مثلا شبنم یک صبح خندان در این مرحله وقتی  Submit   راکلیک کنیدیاهو جزییات و آدرس شما را در سیستم یاهو که همان نام کاربری شما به اضافه geocities .com   است در اختیار شما قرار میدهد.  Build Your page Now  را کلیک کنید. از بین قالب های مختلف یکی را انتخاب کنید .  Begin  را کلیک کنید .و کادر ها را یکی یکی پر کنید و به کلیک کردن  Next  ادامه دهید .  سپس    Yes را کلیک کنید. پیام تبریکی ظاهر می شود و آدرس صفحه هی را که ایجاد کرده اید یادداشت کنید واین آدرس را به دوستان خود بدهید . البته شما هر وقت مایل بودید می توانید این صفحه را ویرایش کنید.  امتحان کنید فراموش نکنید اصول مهم یادگیری تمرین ، تکرار ، آزمایش و خطاست . مدتهاست شما یک صفحه خانگی در یاهو دارید اما بلا استفاده مانده . دیر نشده سنگ مفت و چغوط ( گنجشک ) مفت .

چنانچه مایل به دریافت خبر به روز شدن وبلاگ ویا تماس با نویسنده این وبلاگ میباشید  به یاهو مسنجر خود این نشانی را اضافه کنید :
farsiyad@yahoo.com

 آموزش یاهو ، رایگان ، مجانی ، رفسنجان ، geocities ،آموزش

مصدق مصدق است ..

مصدق ، نهضت ملی ،14 اسفند

محمد مصدق، طالقانی ، مصدق

<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

با توجه به اینکه متن سربازی که نامش آزاد نشد واکنش های موافق و مخالفی داشت و خواننده محترمی به نام ساناز حتی فرموده اند :.... مصدق از مردم جدا شد و لایق نام یک خیابان هم نیست . قسمتی از متن سخنرانی شادروان آیت ا...  طالقانی را که به مناسبت سالروزدر گذشت رهبر نهضت ملی ایران در اسفند 1357 بر مزار این سرباز راستین ملت ایراد فرموده اند می آوریم . همه ششدانگ خیابان های این مملکت هم مال شما ( مگه نیست ؟ ) هر اسمی دوست داشتید بگزارید ( بذارید ) بگذارید آرژانتین اگه اسم کم آوردید آرژانتین یک  و ..... فقط    چرا بعضی از ما دو رنگ بیشتر نمی شنا سیم سیاه و سفید .

 

گزیده ای از متن سخنرانی مرحوم آیت .. طالقانی به مناسبت سالروز در گذشت دکتر محمد مصدق رهبر نهضت ملی ایران

 

امروز روز خاطره انگیزی است برای ملت ما ، همه در پیرامون تربت شخصیتی مبارز و تاریخی جمع شده ایم، نام مرحوم دکتر مصدق برای همه ملت ایران و برای تاریخ ما و نهضت ما خاطره انگیز است.نام دکتر مصدق همان اندازه که برای هشیاری،بیداری،نهضت،مقاومت،قدرت ملی،خاطره انگیز است، به همان اندازه برای دشمنان ما،دشمنان داخلی و خارجی،استعمار خارجی و عوامل استعمار داخلی وحشت آور و نگرانی آور است.

دکتر مصدق ،نام او،راه و روش او مجموعه ایست از مبارزه بیش از نیم قرن ملت ایران ....

این نام واین مزار همیشه مورد توجه مردم ایران و دنیای آزاد و آزادیخواه بوده است و خواهد بود..

برادرها،فرزند ها!نهضتهای ایران را با هشیاری ارزیابی کنید ،تعصب،یک جهت بینی،یک بعد بینی همیشه ما را بیچاره و مخذول کرده است ...

یادم هست روزیکه گفتگو در بین مردم بود که مرحوم آیت..کاشانی حمایت از زاهدی می کند و توطئه ای در کار است به تنهایی رفتم منزل ایشان در همین قسمت پل چوبی،تنها بود در اتاقی به انتظارش نشستم آمد،ظرف خربزه ای در دستش بود بعنوان تعارف جلو من گرفت،تا خربزه را دیدم گفتم حضرت آیت ا... دارند زیر پایت پوست خربزه می گذارند،مواظب باش! گفت نه اینطور نیست من حواسم جمع است،گفتم من شما را مردی پاک ،مبارز( می دانم )،مبارزه های شما در عراق علیه انگلستان ،در نهضت عراق فراموش شدنی نیست شما این مزایا و این سوابق را دارید،درست متوجه و هشیار باشید تفرقه ایجاد نشود گفت خاطر تان جمع باشد . با همین مسایل جزئی و خصلت ها و غرور ها !! پناه بر خدا از غرور!

...برادرها،فرزند ها!چقدر انسان باید تجربه کند ؟ کافی نیست؟ تجربه های گذشته کافی نیست یک مقدار از خود بینی ها ( بکاهیم) مردم بین باشیم،خدا بین بشویم،خودمان را در این راه فراموش کنیم،آینده مان را بنگریم و ببینیم چقدر دشمن ها در کمین ما هستند نهضت دکتر مصدق دنیای خاورمیانه را تکان داد، ( به ) بدنبالش مصر انقلاب شد ،الجزایر انقلاب شد ولی ما محکوم شدیم ، ما متلاشی شدیم باز غارت گران ......

آیا این اتهامات به مصدق ، این شخصیتی که در تاریخ امتحان خودش را داده ، 50 ، 60 سال در مبارزه بوده می چسبید؟ فراخور مصدق بود ؟فراخور نهضت ملی بود؟

.. در این مسیر که سرمایه یک ملت است ، در این مسیر 50 ، 60 سال مبارزه تاریخش با اینکه در طبقه بالای کشور بود ، در ذره بین گذاشتند، در زندگیش یک نقطه ضعف پیدا کنند، که این مرد جایی سوء استفاده کرده است ، از مردم سوء استفاده کرده ؟ جایی کار بی بند باری کرده، دچار فحشا بوده ، ساخت و سازی با کسی داشته؟ با همه ذره بین هایی که گذاشتند ، نتوانستند . فقط بعضی ها که می دانستیم چگونه عنصرهایی هستند ، گفتند او آدم بی دینی بود . همین دکتر مصدقی که سرا پایش توحید بود و وصیّت نامه اش به نماز روزه به حج ، شاهد این بود که این مرد چقدر ایمان داشت ، متهمش کردند او بی دین است . عقیده به خدا و پیغمبر و رسالت ندارد. نتوانستند نقطه ضعفی در او پیدا کنند .این مهمترین مسئله است و الا از همانجا شروع می کردند.

هوای بدی برای من نیست،چهره های درخشانی هم در مقابل اند کنار قبر یک مرد تاریخی هم نشسته ام،هی می خواهم حرف بزنم ...خداوند همه ما را هشیار کند،خداوند همه ما را بیدار کند،خداوند ریشه های خود خواهی و تفرقه و اختلافات را از بین ما ببرد و همه اختلاف ها را با حسن تفاهم ،با اخلاص با نظر پاک ،با دید پاک بتوانیم برطرف کنیم .. 

  یک نظر از شما:

سلام
سپاسگذارم از لطف شما ................. می روم ودر خانه ام
می نشینم ومطالعه می کنم به امید اتحاد مستحکم همه
ایرانیان با هر عقیده ومسلکی من خود مذهبی هستم اما
یک ایرانی ام وایران را مثل جانم دوست دارم وبرایش جانم
را فدا می کنم من فرزند روز ملی شدن نفت هستم وپدرم
به جرم اعتراض ودرگیری شرکت نفت تسویه شد وبی خود
نیست که یک وطن پرست دوآتشه هستم وبعضی ها اذیتم می کنند اما زنان ومردان شرافتمند از ایران با نثار خونشان
در برابر بیگانگان دفاع می کنند من از طرف هم مسلکان کوته بین خود م هم مورد اذیت واقع می شوم ... با سپاس

شیدا 

 

لینک متن سخنرانی جهت درج در وبلاگ

 

 

برای مشاهده چند تصویر مصدق اینجا کلیک فرمایید

چنانچه مایل به دریافت خبر به روز شدن وبلاگ ویا تماس با نویسنده این وبلاگ میباشید به یاهو مسنجر خود این نشانی را اضافه کنید :

farsiyad {at }yahoo{dot}.com

 

 

 

تاریخ به روایت جام جم

معمولا روزنامه ای نمی خرم اگر چه بعضی هارو میخونم . فقط  یکشنبه ها روزنامه جام جم ، اونم واسه اینکه ضمیمه کلیک که در این روزبه همراه داره .امروز هم چهاردهم اسفند  یه جام جم می گیرم 50 تومن ، صفحه شانزدهم این روزنامه تیتر تقویم رو داره باریکلا چقدر خوبه مردم اگه با تاریخ و حوادث گذشته آشنا شن خیلی خوبه حتما این روزنامه خواسته جبران صدا وسیما رو بکنه جوونای مملکت رو کمی هم با تاریخ ورویداد ها ی گذشته آشنا کنه ، این صفحه امروز دو تیتر اصلی دارد اولی : دروازه های ایران به روی اسلام گشوده شد ، تیتر بعدی که با تصویری از استالین همراه می باشد اینه : استالین مرد . از تاریخ تولد استالین گرفته محل تولد شغل پدر، چند بار دستگیر شد چند بار از زندان فرار کرد . از کامنف و زینوویف و تروتسکی و لنین و سیر و پیاز و.... چه عیب داره همه این اسمها تا چند وقت پیش نه تنها تو ایران بلکه خیلی کشورها حتی امریکا ممنوعه بودن حالا خوانندگان می تونن با اونها آشنا شن. البته گویا تو ایران هم در حدود چهل سال قبل شخصی به نام مصدق در روستای احمد آباد فوت کرده که در دوره پنجم مجلس شورای ملی نماینده مردم تهران بوده  همین . البته از استالین بگم که لابد مهم تره وگر نه این تاریخ نویس روزنامه چنین با آب وتاب این همه در باره اون نمی نوشت که .البته در قسمتی از این متن می خوانیم که گویا این جناب استالین زمان حمله هیتلر به شوروی فرماندهی کل ارتش اتحاد جماهیر شوروی را داشته و گویا در جریان جنگ جهانی دوم تلاش زیادی برای پیروزی ارتش نازی ؟ از خود نشان داده وحتی این فداکاری را هم کرده ودر کنفرانس تهران هم حاضر شده ... ( ای .. بی معرفت فرمانده روسیه بودی برا پیروزی هیتلر و نازیها تلاش می کردی؟ ) البته این قسمت ازتاریخ را فکر کنم نویسنده ازمجله گل آقا وشاید هم از عزیز نسین ترک نقل کرده ! تازه علت مرگ استالین و محل دفن اون هم اومده تا یه وقت جوونای روسیه ؟ ببخشید ایرون به خوبی با تاریخ و حوادث تاریخی مهم آشنا شن. در آخرهم نوشته .... تا آنجا پیش رفت که جسد او را از مقبره لنین بیرون آوردند و در قبرستان قهرمانان !! دفن کردند .لابد در روسیه مردم را یا کنار لنین خاک می کنن ویا تو قبرستان قهرمانان . آهای روزنامه ایزوستیا ، پراودا ، الاهرام ، ایماژ ما تو روزنامه هامون از آستالین و ناصر و گاندی می نویسیم شما هم از مصدق بنوبسید تا جوونای ما اونجا بخونن فقط یادتون نره چهارده اسفند چهارصفر پنجم مارس ، مثل همیشه بنویسید آقای مصدق مخالف نفوذ بیگانه بود ، دکتر مصدق گاندی جدید مشرق زمین است. ما هم به صدا و سیما میگیم اون همه بودجه نوش جانتان پولی هم رو قبض برق به اسم شما می گیرن روش. فقط ما را خیر شما امید نیست شر مرسان.

چنانچه مایل به دریافت خبر به روز شدن وبلاگ ویا تماس با نویسنده این وبلاگ میباشید به یاهو مسنجر خود این نشانی را اضافه کنید :
farsiyad@yahoo.com

 

دست مریزاد آسید محمود

 

 

معمولا تعدادی نامه به دستم میرسد .از همه چی و همه جا هست ، تعدادی دوستان پیام محبت آمیز دارند ، بعضی ها لینک مطلب و عکس می فرستند ، بعضی تقاضای شخصی دارند ، چند تایی که لظف زیاد تری دارند لینک ویروسی یا خود ویروس رو میفرستند که شرمنده مک آفی وپاندا میشن. به بعضی آدرسها هم که می روم ، اونجا هم همه چی از همه جا هست بعضی تو نوشته ها شون  پاچه خوری از ما بهترون رو می کنن بعضی بر عکس همه رو از صدر تا ذیل به باد فحش و بد وبیراه گرفته اند ، یکی هم عنقریب است رگ شیعی گریش باد کند و هرچی غیر خودی هست به جهنم روانه کند .. در باره گیاهان  دارویی می نویسند راجع به موبایل وآهنگ موبایل راجع به چگونگی هک وبه قول خودشان کارهای کثیف می نویسند . یک خدا پدر بیا مرزی هم خیلی کولاک کرده چند تا عکس از سایت های هرزه نگاری روکپی کرده تو وبلاگی  به نام دختران فلان روستای ایران !! ( این یکی عجب شرافتی داره ) ،خیلی ها هم مطالب  مفید وبه درد خوری دارند ، الکترونیک ، کامپیوتر ... . لابه لای همه چشمم به یه نوشته ای که برام  رسیده میافتد : .. من دیگه مشتری همیشگی شما شدم . میروم به آدرس اون . بفرمایید قابل توجه اونایی که میگن چی بنویسیم از چی ..؟ این جوون با غیرت فهمیده اصلا زده تو خال . یه وبلا گه که فقط دو ماه بیشتر نیست درست شده  اما به اندازه یک سال مطلب به درد خور نوشته مخصوصا برای قشری از جامعه می نویسد که انصافا مطالب به درد خور براشون من که کم دیده ام  همین اول بالای صفحه وبلاگش یه اسکریپت گذشته تا کمک کنه کم بینایان راحت تر بتونن وبلاگشو بخونن. بباعث شرمندگی من و امثال من که مثلا در این موارد یه کم تجربه هم داریم اما یه خط هم ننوشته ایم. باریکلا به همت این جوان راه خودشو پیدا کرده و بدون ادعا داره یه چیزایی می نویسد که به کار آید. کلیه هایم درد می کنه خسته هم هستم ، می خواستم برای چهاردهم اسفند یه مطلبی چیزی بنویسم ، اما حیفم اومد یعنی بی انصافیه اگه ننویسم دستت درد نکنه آسید محمود . فقط تو که برا نابینایان و کم بینایان ( حسب ظاهر ) می نوبسی  ! از جد بزرگوار ت خواهش کن پیش خدا واسطه بشوند تا یه چشم حقیقت بینی به خیلی از امثال ما بدهد.

 

پاسخ:

ممنونم از اینکه ازم تعریف کردی چون راستشو بگم بهش نیاز داشتم.
داشتم نا امید می شدم تا اینکه مطلب تو رو خوندم.
ممنونم که وبلاگم رو معرفی کردی و بهم لینک دادی.
فعلا خدانگهدار     سید محمود تقوی شهری

پنجشنبه 18 اسفند 1384

 

چنانچه مایل به دریافت خبر به روز شدن وبلاگ ویا تماس با نویسنده این وبلاگ میباشید به یاهو مسنجر خود این نشانی را اضافه کنید :
farsiyad@yahoo.com

 

سربازی که نامش آزاد نشد

    گرامی باد یاد و خاطره رهبر نهضت ملی ایران دکتر محمد مصدق

 بر خاک عاشقان وطن گر کند عبور،عارف 

آن کس که کند یاد زنده باد

   خدا می داند پاک ماندن در این کشور چقدر سخت است.لازمه اش این است که انسان خیلی از محدودیت ها را قبول  کند و با دقت و احتیاط زندگی کند ...و تا هزارها مثل من در راه آزادی فدا نشوند وطن عزیز ما روی آزادی و استقلالرا نخواهد دید.

  آری تنها گناه من و گناه بزرگ و بسیار بزرگ من این است که صنعت نفت ایران را ملی کرده ام و بساط استعمار و   اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم ترین امپراطوری های جهان را از این مملکت برچیده ام... حیات من و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سرافرازی میلیونها ایرانی و نسل های متوالی این ملت کوچکترین ارزشی ندارد ...

        دکتر محمد مصدق
 
  بزرگداشت

 

  سخن بی پرده باید گفت

      وقت راز پوشی نیست

  اگر دشمن ز بیم نام تو بر خویش می لرزید

 و می کوشید تا گرد فراموشی

 بپاشد روی نام تو ،

 دلم میگیرد ازین هم نبردان

                      وز همرهان

  که از خاطر تو را بردند ،

  ندانم من

      ز روی سهو

        یا از عمد

  ترا وراد مردی ترا بردند از خاطر

  تو را شیر بزرگ شرق

  تو را ای مظهر آزادگی،حتی

  به نامی یاد ننمودند

  و قلب عاشقانت را

  به یادی شاد ننمودند

****

ابر مرد وطن گر عاقبت در بند زندان مرد

چرا با سوره الحمد

روانش را به جنت شاد ننمودند

و نامش را

پس از آزادی مردم

چرا آزاد ننمودند !!!!؟

     حمید مصدق

 فراموش نکینیم که ابتدای پیروزی انقلاب نام بزرگ ترین خیابان تهران و .. را مصدق گذاشتند اما امروز حتی پسکوچه ای هم در این کشور به نام این سرباز استقلال وطن نیست.. این دریغ هست.

بزرگش نخوانند اهل خرد

کسی کو نام نیکان به زشتی برد

برای مشاهده چند تصویر مصدق اینجا کلیک فرمایید

مصدق مصدق مصدق