R S S

 




میلاد نور

میلاد نور نیمه شعبان

دیشب که خسته بودم سری به دفترغزلیات شیخ اجل زدم غزلی آمد دیدم چه حسن اتفاقی مناسب امروز که نیمه شعبان است . چند بیت را می نویسم . به راستی عنوان شیخ اجل در خور سعدی بزرگوار میباشد.
شبم بروی تو روزست و دیده ها ز تو روشن
و ان هجرت سواء عشیتی و غداتی
من آدمی به جمالت نه دیدم و نه شنیدم
اگر گلی به حقیقت عجین آب حیاتی
شبان تیره امیدم بصبح روی تو باشد
و قد تفتش عین الحیوه فی الظلمات
وصفت کل ملیح کما یحب و یرضی
محامد تو چه گویم که ماورای صفا تی
 
دوست عزیزم هم آقا مجتبی تقی پور دانشجوی الکترونیک کرمان محبت کرده به همین مناسبت کارت تبریکی را که در همین بالا می بینید با نرم افزار Xara3D5 و ساخته برایم فرستاده است. نرم افزاری که می توانید به راحتی نوشته ها را با آن سه بعدی کنید . قبلا لوگوی وبلاگ شباهنگ را با آن ساخته ایم.در آینده در باره این نرم افزار ساده و مفید خواهیم نوشت.این کارت اشاره ای هم به نشانی اختصاصی مایعنی www.farsiyad.com دارد که به زودی صفحات آن ساخته خواهد شد.
البته به گمان من برای نوشتن زیاد نیاز به فضا و دامنه اختصاصی نیست بلکه با همین بلاگ اسکای و بلاگفا و دیگر وبلاگهای رایگان فارسی می توان به راحتی مطالب خود را در فضای جهانی اینترنت منتشر ساخت.چند وقت پیش هم دیدم پرشین بلاگ هم امکانات کاربران خود را افزایش داده است و مشکلات خود را برطرف ساخته است.خود من هم اولین بار وبلاگ نویسی را با پرشیین بلاگ شروع کردم .چندی پیش نوشته ای از حاجیه که قبلا تو بلاگ اسکای می نوشت دیدم که از بلاگ اسکای به ورد پرس نقل مکان کرده و با عنوان شوکا مطلب می نویسد البته من هم هم تو بلاگر وبلاگ دارم یعنی همین مطالب را تو بلاگر هم می گذارم و یک وبلاگ هم تو ورد پرس دارم ( که تا امروزفقط یک صفحه آنجا نوشته ام ) اما با بلاگ اسکای راحت تر هستم.
فضای رایگان هم به قدری زیاد هست که همه وبلاگ نویسان با هر سلیقه می توانند یکی را انتخاب کنند قبلا هم در مقاله فضای رایگان چیست توضیح داده ام مثلا اگر شناسه ای در جی میل داشته باشید می توانید از Page Creator  آن به عنوان فضای رایگان استفاده کنید اگر هم اشتراک جی میل ندارید من به عنوان عیدی به سه نفر از خوانندگان این مقاله که زودتر در قسمت نظرات در خواست کنند دعوت نامه جی میل می فرستم. مثلا لینک " تصاویر قصه های من و بابام " را در قسمت لینک های روزانه همین وبلاگ را نگاه کنید.سایت دیگری هم که فضای رایگان مناسی با امکانات مفیدی در اختیار می گذارد www. Box.net  است که سرود کم حجم ای ایران را در آن قرار داده ام .
برای داشتن وبلاگ صوتی و دریافت چت روم هم برای وبلاگ خود میتوانید روی لینک آنها رد سمت چپ وبلاگم کلیک کنید وپس از عضویت کدی را که دریافت می کنید با برنامه فرنت پیچ همانطور که قبلا توضیح دادم در وبلاگ خود قرار دهید.

درباره یاهو آلرت Yahoo! Alerts

مدتی به علت مسافرت موفق به نوشتن مطلبی در وبلاگ نشدم .دیروز که به شمارشگر وبلاگ نگاه کردم دیدم مراجعه کنندگان به وبلاگ به نصف کاهش پیدا کرده .تعدادی از خوانندگان هم به وبلاگ سرزده بودند ولی مطلب جدیدی مشاهده نکرده بودند من هم شرمنده ... حالا یه راه ساده :

چنانچه قبلا نوشته بودم اگر می خواهید برای خواندن مطالب سایت های گوناگون درهزینه و وقت خود صرفه جویی کنید یک راه ساده این است که با نصب یک برنامه RSS  خوان  که خیلی کم حجم هم هست این کار را انجام دهید. با نصب یکی از این نرم افزارهای مفید و کم حجم RSS  خوان دیگر نیازی نیست برای دریافت مطالب جدید یک سایت به آن سایت بروید ، با این کار در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید.
من شخصا ازo.5.o    Snarfer استفاده می کنم و بسیار راضی هستم این نرم افزار که حجمی کمتر از300  کیلو بایت دارد را می توانید از این نشانی به راحتی دانلود و نصب کنید.
توضیح بیشتر را در اینجا داده ام .

راه دیگر هم با استفاده از Yahoo! Alerts است .اینجوری هم می توانید بدون سر زدن به سایتهای مورد علاقه خود از مطالب جدید آنها با ایمیل ویا یاهو مسنجر خود بطور خودکار با خبر شوید  و خلاصه آنها را دریافت کنید.برای این کارابتدا با شناسه کاربری خود به یاهو آلرت وارد شویدو Feed / Blog را کلیک کنید ، سپس در صفحه جدید باز شده در کادر Enter the URL for a web site's RSS feed آدرس RSS feed سایت مورد نظر خود را وارد کنید دقت کنید شما باید نشانی RSS را وارد کنید این نشانی در سایت ها معمولا در کادر قرمز رنگ کوچکی  وجود دارد مثلا RSS  وبلاگ من را درانتهای صفحه وبلاگ سمت راست مشاهده می کنید و نشانی آن هم به صورت http://farsiyad.blogsky.com/rss.bs  می باشد شما باید این نشانی را به کادر گفته شده در یاهو آلرت خود اضافه کنید .به طور پیش فرض در یاهو آلرت برای چگونگی دریافت مطالب گزینه ایمیل تیک زده شده است شما می توانید در صورت تمایل در قسمت یاهو مسنجر هم تیک بزنید. با این کار هنگام به روز شدن مطالب جدید سایت مورد نظر شما مطالب جدید را با ایمیل یا مسنجر خود دریافت می کنید.

وبلاگ دوم من هم با عنوان گنج نامه منتشر گردید.اگر مایل بودید سر بزنید و نظر بدهید.